Varmeværk billede

Kontakt

Egevænget 1, 4880 Nysted
Tlf. 54871080

Nysted Varmeværk a.m.b.a.

Den 17 januar 1989 blev Nysted Halmvarmeværk indviet af politikeren Sven-Erik Hovmand. Samme dag blev Øster Toreby og Væggerløse indviet alle kendt som Difko-værkerne.

”En forgyldt Høgreb” blev modtaget som gave til de 3 værker, i dag hænger den på Øster Toreby værket.

Nysted halmvarmeværk fik ”Det gyldne halmstå” til ophængning.

Den første forbruger fik varme leveret i oktober 1988.

Events og arrangementer i nysted

juni 2026

01jun11:0028(jun 28)16:00Kunstudstilling – “SCOUT” Galleri Heike Arndt

02jun(jun 2)10:0025(jun 25)18:00Kunstudstilling – Randi Berg og Dorrit Keller

13jun10:0016:00Madamoen – Gåtur for kvinder og piger

juli 2026

01jul10:0031(jul 31)18:00Kunstudstilling – “Vindue” af Anne Vibeke Plenge

01jul14:0017:00FOTOWORKSHOP – PER K FOTO

02julHele dagenHvad sker der ellers i Nysted?- Viderestilling til KultuNaut

august 2026

04jul(jul 4)11:0016aug(aug 16)16:00Kunstudstilling – “INTERNATIONAL SUMMER EXHIBITION” Galleri Heike Arndt

04jul(jul 4)11:0016aug(aug 16)16:00GUIDED TOUR – “INTERNATIONAL SUMMER EXHIBITION” Galleri Heike Arndt

09jul14:0009aug17:00Kunstudstilling – Bønnelyches Pakhus